Darmowy kurs projektowania UI/UX
Dowiedz się, jak tworzyć wyjątkowe projekty, czytając mój nowy samouczek.
Rozpocznij naukęSkalowanie/Rozmiar
Sprawdź angielską wersje tej lekcji w naszym rozszerzonym tutorialu Bootstrap.
Nasze karty z cenami teraz wyglądają dobrze, ale czy nie wyglądałyby jeszcze lepiej, gdyby były tej samej wysokości? 🤔
Oczywiście! Symetria w projektowaniu interfejsu użytkownika nigdy nie wychodzi z mody.

Domyślnie wysokość karty jest definiowana przez jej zawartość (czyli wysokość karty dostosuje się do ilości zawartości, którą dodasz do niej). To pożądane zachowanie w większości sytuacji. Jednak chcemy to zmienić.
To dobra okazja, aby przyjrzeć się narzędziom do zmiany rozmiaru.
Względem rodzica
Narzędzia dotyczące szerokości i wysokości zawierają domyślnie wsparcie dla wartości 25%
, 50%
, 75%
, 100%
,
oraz auto
. Dostosuj te wartości według potrzeb, aby generować różne narzędzia tutaj.
Szerokość
Wysokość
Maksymalna szerokość i wysokość
Możesz również używać narzędzi max-width: 100%;
oraz max-height: 100%;
według potrzeb.

Krok 1 - ustawienie kart na równą wysokość
Jak przeczytaliśmy powyżej, narzędzia do zmiany rozmiaru są względne wobec rodzica.
W przypadku naszych kart oznacza to, że jeśli na przykład użyjemy klasy h-100
, karty zajmą 100% swoich kolumn (ponieważ kolumny są rodzicami kart).
To sprawia, że nasze zadanie jest niezwykle proste, ponieważ kolumny w siatce zawsze mają domyślnie tę samą wysokość.
Nie wierzysz? Dla demonstracji dodaj czerwone tło i białą ramkę do kolumn - wtedy łatwo zauważysz, że mają one równą wysokość.

Więc jedyną rzeczą, którą musimy zrobić, to dodać klasę h-100
do każdej karty. Spowoduje to, że każda z kart zajmie 100% wysokości rodzica. A ponieważ rodzicami są kolumny o tej samej wysokości, karty również będą miały tę samą wysokość.
Więc cała sekcja będzie wyglądać tak:
I gotowe!


O autorze
Michal Szymanski
Współzałożyciel MDBootstrap / Umieszczony na liście Forbes „30 under 30” / Entuzjasta oprogramowania open-source / Tancerz, miłośnik wiedzy i książek.
Autor setek artykułów na temat programowania, biznesu, marketingu i efektywności. W przeszłości pracował jako edukator z młodzieżą z problemami w sierocińcach i zakładach karnych.